Izmaksas saistībā ar pārpalikumiem un atkritumiem gastronomijā ir problēma, ar kuru saskaras daudzi restorāni. Problēma ir ēdiena gatavošanas procesā radītie atkritumi, bet, jo īpaši, nepārdota pārtika un ēdieni, kam beidzies derīguma termiņš. Pārtikas atkritumi ir izaicinājums ne tikai gastronomijas tirgū, bet arī visā pasaulē. Uzziniet, kā jūs varat samazināt pārtikas atkritumus savā restorānā!

Īsā laikā? Tāda iespēja pastāv!

Jauna ideja ēdināšanas nozarē ir pārdot pārtiku un ēdienus, kuru derīguma termiņš tuvojas beigām, par pazeminātu cenu. Dažas Eiropas galvaspilsētas un lielpilsētas jau sniedz šādu iespēju ar īpašu lietojumprogrammu palīdzību. Princips ir vienkāršs: dienas beigās, kad restorāni un veikali zina, ka viss nav pārdots un dažas preces nebūs pieejamas pārdošanai nākamajā dienā, tiek izgatavotas īpašas paciņas – pārsteigumi, ko var iegādāties klātienē par ļoti pievilcīgu cenu vai arī paņemt līdzņemšanai. Paciņā jāiekļauj restorāna piedāvātais ēdiens vai tādu pārtikas produktu komplekts no veikala, kuri jau zaudējuši zināmu svaigumu (augļi un dārzeņi, preces ar īsu derīguma termiņu). Klients nezina.

Kā tas strādā praksē?

Lietojumprogrammas lietotājs meklē restorānu vai veikalu savā apkaimē, kas piedāvā šādu paciņu. Kad viņš atrod piedāvājumu sev, viņš rezervē to ar lietojumprogrammas palīdzību un pārbauda izņemšanas laikus (parasti vakarā, iestādes vai veikala darba dienas beigās). Pēdējais posms ir paņemt ēdienu norādītajā adresē (diemžēl šis tirdzniecības veids nenodrošina piegādes, jo zemā produkta cena nesegtu ar piegādi saistītās papildu izmaksas).

Kurš no tā iegūst?

Šis risinājums ir ļoti izdevīgs abām darījuma pusēm, jo restorāns var pozitīvi ietekmēt savas izmaksas un pārdošanu. Ko šis risinājums sniedz?

  • Atkritumu un pārpalikumu samazinājumu virtuvē, maksimāli izmantojot iegādātās preces. Kā rezultātā izdevumi, kas radušies par pārtikas produktiem, tiek gandrīz 100% atmaksāti un ģenerē apgrozījumu.
  • Samazinās ar atkritumu likvidēšanu un savākšanu saistītās izmaksas.
  • Restorānam ir papildu pārdošanas kanāls, kas ļauj palielināt ieņēmumus. Pat, ja piedāvātās paciņas cena tiek samazināta par 50–60%, salīdzinot ar oriģinālo cenu, un ņemot vērā, ka pārtikas izmaksas ir aptuveni 25–35%, šī pārdošana ģenerē atbilstošu peļņu, nevis zaudējumus.
  • Restorāns var papildus popularizēt sevi kā vietu, kas ievēro bezatkritumu principus, piemēram, ēdienu gatavošanas laikā ģenerēto pārtikas atkritumu maksimālu samazināšanu. Tas pozitīvi ietekmēs tā tēlu un viesu attieksmi. Tāpēc restorāna mārketingam vajadzētu apsvērt šī fakta komunicēšanu, izmantojot uzņēmuma ikdienā lietotos informācijas kanālus.
  • Lietojumprogrammas, kas aktivizē pārdošanu šajā formulā, papildus nodrošina klientu bāzi un ļauj restorānam sasniegt jaunus viesus. Ja iegādātās paciņas saturs izrādās garšīgs un jums tas patīk, ir liela iespējamība, ka klients atkal nākotnē izvēlēsies šo vietu

Preces, kuras varētu tikt izmestas, neskatoties uz īsto vērtību, varētu tikt pārdotas par būtiski samazinātu cenu, samazinot zaudējumus un palielinot apgrozījumu. Papildu ieguvums šeit ir kopīgā, globālā cīņa par maksimālu pārtikas atkritumu samazināšanu. Pat, ja nav lietojumprogrammas, ko jūs varētu izmantot, atcerieties, ka darba dienas beigās atlaides par atlikušajiem produktiem ģenerēs vairāk ieguvumu.