Vēlaties kļūt par restorāna vadītāju? Noskaidrojiet, ko tieši dara sabiedriskās ēdināšanas uzņēmuma vadītājs.

Pienākumu un uzdevumu loks, kas restorāna vadītājam būs jāveic ikdienā, ir atkarīgs no restorāna, kuru viņš vada un nodarbinātības struktūras šajā vidē. Tomēr daži uzdevumi būs kopīgi katram ēdināšanas punktam, un tie ir pienākumi, ko katrs šī amata kandidāts var sagaidīt.

Vadītāja uzdevumos var ietilpt:

Padoto komandas vadīšana – vadītājam jādemonstrē spēja komunicēt ar citiem līdzsvarotā, emocionālā un vienlaikus nomierinošā manierē. Viņam bieži nāksies būt par vidutāju strīdos (piemēram, starp virtuvi un zāli). Viņam arī jāspēj nodalīt personīgi uzskati un simpātijas no darba un vienmēr objektīvi jāpievēršas viņam uzticētajiem uzdevumiem.

Rūpes par grafika nepārtrauktību – komplektējot personālu un nekavējoties reaģējot tādos ārkārtas gadījumos kā slimība, darba uzteikums utt.

Rūpes par kārtību telpās un atbilstošu servisu – vadītājs to nedara tieši, bet uzmanīgi vēro komandas darbu un pievērš uzmanību, kad noteiktas darbības ir veiktas neatbilstoši (nekārtība personāla telpā, netīrītas tualetes, zema līmeņa serviss).

Darbinieku pieņemšana – process no vakances izziņošanas līdz pieteikumu atlasei, darba intervijām un jaunā kandidāta ievadīšanai darbā. Vadītājs ir arī atbildīgs par jebkuru darbinieku atlaišanu.

Personāla apmācības – tas arī attiecas uz pastāvīgu kontroli, uzraudzību un zināšanu pārbaudi par restorāna darbību. Jauno darbinieku apmācības jautājumu var uzdot citam darbiniekam ar atbilstošām zināšanām un pieredzi, bet vadītājs paliek kā lēmuma pieņēmējs.

Vadītājam arī jādemonstrē liela empātija un paškontrole. Tas būs īpaši noderīgi dažādās krīzes situācijās gan saistībā ar viesiem, gan darbiniekiem. Svarīgākajos brīžos vadītājs ir atbildīgs par saskarsmi ar viesi. Tās var būt sūdzības, bet arī galveno klientu apkalpošana, lielu rezervāciju un pasākumu rīkošana un plānošana.

Vadītājam jāspēj radīt visaptverošs piedāvājums viesim, kuru interesē kaut kas vairāk par restorāna standarta apmeklējumu. Tā var būt īpašas ēdienkartes izveide, papildu atrakcijas, atlaižu piedāvāšana, pasākuma koordinēšana un sazināšanās ar viesi pēc pārdošanas.

Uzmanības pievēršana, vai telpas ir apgādātas ar pareizo aprīkojuma daudzumu, kas vajadzīgs ikdienas darbam un viesu apkalpošanai (trauki, galda piederumi, glāzes), vadītāja pienākumos ietilpst arī ziņošana par dažādu restorānā esošo aprīkojumu veidu remontu un apkopi.

Dažus uzdevumus var deleģēt citiem darbiniekiem (piemēram, šefpavārs vai zāles pārzinis, ārējā aģentūra), bet mazās vietās var gadīties, ka visu šo veic vadītājs. Mēs runājam par tādām aktivitātēm kā:

  • Inventarizācija.
  • Pasūtījumu veikšana un piegāžu saņemšana, kā arī saziņa ar piegādātājiem (cenu noteikšana, papildu sadarbības noteikumi).
  • Restorāna redzamība sociālajos medijos – ierakstu publicēšana, saziņa ar sekotājiem.
  • Pārdošanas rezultātu ziņošana restorāna īpašniekam.
  • Darbinieku apmācības par rekomendējošo pārdošanu, atbilstošu servisu.
  • Rūpes par preču ikmēneša izdevumu pareizā līmeņa un daudzuma nodrošināšanu.