Vai jūs vilina eko tendence? Lasiet, ko jūs varat darīt, lai padarītu savu restorānu videi draudzīgu. Uzziniet arī, vai dārgas izmaiņas var palielināt apgrozījumu jūsu iestādē.

Attīstītās valstis kļūst aizvien ekoloģiskākas, un klientu informētība par šo tēmu pieaug dienu no dienas. Kas agrāk bija mode, tagad ir atzīts standarts.

Pirmkārt: nekādas plastmasas

Plastmasa, krāsaini salmiņi, ko iestādes iepērk vairumā, parasti ir pirmais, kas ienāk prātā, domājot par neekoloģiskiem risinājumiem gastronomijā. Īpaši mūsu klientu jaunākā paaudze ir jutīga pret šāda veida priekšmetu izmantošanu restorānā un novērtēs pat nelielākās izmaiņas ekoloģijā. Tāpēc ir vērts domāt par aizvietotājiem, kurus iegādāties būtu dārgāk, bet tēla un mārketinga kontekstā tie noteikti palīdzēs jūsu iestādei. Kas būtu saskaņā ar videi draudzīgo virzienu? Papīra ekvivalenti, metāla un pat tie, kas izgatavoti no pastas, klijām vai salmiem, par prieku visiem ekoloģijas atbalstītājiem. Saistībā ar spēcīgu konkurenci tirgū šo produktu cenas sāk pazemināties. Tas var būt pat izdevīgi.

Otrkārt: novērtējiet klientu ekoloģisko pieeju

Ja restorāna ēdienkartē ir iekļauta kafija līdzņemšanai, jūs varat arī aicināt viesus ņemt līdzi savas krūzītes. Tā dara degvielas uzpildes stacijas un kafejnīcu tīkli, bieži apbalvojot šādu pirkumu ar atlaidi. Videi tas nozīmē mazāk patērētāju atkritumu. Īpašniekam zemākas izmaksas – viņš ietaupa uz papīra krūzītes un plastmasas vāciņa. Pateicoties tam, viņš var samazināt līdzņemamās kafijas cenu viesiem, kuri izmanto savu krūzi. No šī risinājuma iegūst visas puses

Treškārt: mazāk atkritumu

Svarīgs elements restorāna ikdienas darbībā arī ir bezatkritumu politika. Šis princips ir balstīts uz pārtikas atkritumu un pārpalikumu samazināšanu virtuvē un zālē. Ieguvumi no īpašnieka viedokļa ir acīmredzami – mazāk atkritumu nozīmē ietaupījumus un pārtikas izdevumu samazinājumu. Tas prasa lielāku darba kontroli virtuvē un pozitīvu ieradumu ieviešanu starp darbiniekiem. Vērts arī rūpīgi izvērtēt ēdienkartē iekļauto piedāvājumu. Tajā bieži ir iekļauti ēdieni, kuros ir jāizmanto izmeklētas sastāvdaļas, kas netiek lietotas citos ēdienos. Tas var radīt nevajadzīgus zudumus virtuvē. Tad labs risinājums būs mazāki iepakojumi un produktu, kas tiek lietoti mazos daudzumos vai reti, porcijas. Augstāka vienības cena pusfabrikāta porcijai jebkurā gadījumā var būt zemāka, ņemot vērā kopējo pasūtījumu un zaudējumus, ko izraisa lieli, atvērti iepakojumi. Pārtikas atkritumi ir liela problēma mūsdienu pasaulē un ļoti svarīga ir jebkura rīcība, lai tos mazinātu.

Neatkarīgi no īpašnieku uzskatiem un privātās iesaistes vides aizsardzības aktivitātēs, šie ir jautājumi, kas 21. gadsimta restorānam jāņem vērā. To pieprasa gan viesi, gan arī tendences, kas valda sabiedrībā. 

Ieviest šādu politiku var šķist dārgi un jaunas izmaksas paģēroši. Tomēr ilgtermiņā tas pozitīvi ietekmēs restorāna tēlu un nesīs tam jaunus viesus, kas izteikti identificējas ar videi draudzīgo politiku. Jebkurai rīcībai šajā virzienā būs pozitīva ietekme uz visām jomām – restorānu, viesiem un, visbeidzot, vidi. Ir vērts būt eko!