Vai jūs pastāvīgi uzlabojat ēdienkarti, sekojot līdzi izmaksām, investējot mārketingā, bet jūsu restorāna rentabilitāte nepaaugstinās? Iespējams, daži no viesiem jūsu ēdienkartē neatrod meklēto! Iekļaujiet ēdienkartē kārdinošus augu izcelsmes ēdienus, uzaiciniet jaunus klientus uz restorānu un vērojiet, kā jūsu rentabilitāte aug katru mēnesi! Uzziniet, kāpēc jums vajadzētu izvēlēties augu izcelsmes virtuvi un kā to darīt pareizi!

Veģetārisms un vegānisms jau ir ieradušies uz palikšanu. Daudzi restorāni joprojām nepietiekami novērtē pieaugošo vajadzību iekļaut ēdienkartē gaļu nesaturošus un augu izcelsmes ēdienus, uzskatot, ka augu izcelsmes uzturs ir šaura niša. Tomēr ik gadu aizvien vairāk cilvēku iemīļo augu izcelsmes virtuvi. Interesanta grupa ir fleksitariāņi, kas reizēm ēd gaļu vai zivis, un uzskata, ka augu izcelsmes produkti ir viņu ēdienkartes pamats. Visticamāk, ka restorānā viņi izvēlēsies dārgāku vegānisku vai veģetāru ēdienu, ja tas viņus ieinteresēs vairāk par gaļas ēdieniem.

Piepildiet savu klientu – vegānu, veģetāriešu un fleksitariāņu – cerības

Pirms dažiem gadiem cilvēki, kas izslēdza gaļu no sava uztura, veidoja nelielu restorāna klientu īpatsvaru, tāpēc sabiedriskās ēdināšanas uzņēmumu īpašnieki nedomāja par maltītēm, kas īpaši jāparedz šai grupai. Tagad vegāni, veģetārieši un fleksitariāņi jau veido ievērojamu sabiedrības daļu un viņu vajadzības ir jāņem vērā un jāīsteno. 

Mūsdienās došanās uz restorānu vairs nav tikai balstīta vēlmē apmierināt izsalkumu, bet arī saistīta ar vajadzību socializēties (iziešana ar draugiem) vai vēlmi izbaudīt izcilu restorāna pieredzi. Atbildot uz šīm vajadzībām, restorānu īpašniekiem ir jānodrošina pievilcīgs piedāvājums. Maltītes ieturēšana kopā ar draugiem nozīmē, ka katram no mūsu viesiem ir jājūtas īpaši. Ņemot vērā CSO pētījuma rezultātus, varam uzskatīt, ka desmit draugu grupā, kas sēž pie viena galda, vismaz divi cilvēki sagaida augu izcelsmes ēdienu piedāvājumu. Visticamāk, ka šajā grupā ir arī kāds fleksitariānis.

Kā atbildēt klientu vajadzībām? Mēs piedāvājam vairākas iespējas!

  1. Pagatavojiet augu izcelsmes alternatīvas populārākajām ēdienkartes vienībām. Atcerieties, ka tas jādara gudri un rūpīgi pret gala rezultātu – dārzeņu ēdiens nedrīkst būt mazāk pievilcīgs kā tā gaļas līdzinieks. Saistībā ar nepieciešamību mainīt tehnoloģiju un izmantot citas sastāvdaļas, ēdienkartei jāietver informācija par iespējamiem papildu maksājumiem par šādām izmaiņām.
  2. Sagatavojiet īpaši radītus dārzeņu ēdienus, vienlaikus nodrošinot labāko restorāna pieredzi. Sulīgs, kraukšķīgs, patīkamas tekstūras un izskats – ne tikai garša – ir elementi, kam jūsu klienti pievērsīs uzmanību.
  3. Skaidri atzīmējiet vegānu un veģetāriešu izvēles, lai klienti varētu ēdienkartē atrast vēlamo tik ātri, cik vien iespējams.
  4. Rūpīgiapmāciet darbiniekus par dārzeņu ēdienu pagatavošanas tehnoloģiju un dažādām dzīvnieku izcelsmes sastāvdaļu, piemēram, piena produktu, medus, recinātāju vai fermentētas zivs mērču, alternatīvām.

Parādiet savu piedāvājumu pasaulei – esiet atvērti jauniem viesiem un pelniet naudu

Ja izvēlēsieties ieviest izmaiņas ēdienkartē vegāniem, veģetāriešiem un fleksitariāņiem – uzsveriet to savā komunikācijā sociālajos tīklos un citos mārketinga materiālos. Attiecībā uz iestādes tēlu, jūsu uzņēmums tikai iegūs no tā. Ēdināšanas nozarei ir jāprot reaģēt uz tirgus vajadzībām un jaunajām tendencēm, un veģetārisms un vegānisms noteikti ir dažas no tām.

Atrodiet augu izcelsmes produktu piegādātājus un aprēķiniet pārtikas izmaksas.

Šefpavāru rīcībā ir plašs augu izcelsmes produktu klāsts, no kuriem sagatavot alternatīvas ierastākajiem gaļas ēdieniem(veģetārie burgeri, falafeļi un daudz kas cits), un ēst gatavošanas limits ir tikai viņu fantāzija. Jūs varat izmantot jauno tehnoloģiju sniegtās priekšrocības, kas ienākušas arī ēdināšanas nozarē, un radījušas gaļas aizstājējus. Tas noteikti šķitīs pievilcīgi viesiem.

Vērts minēt, ka ne visi cilvēki, kas izvēlas augu izcelsmes uzturu, ilgojas pēc gaļas garšas – dārzeņu pagatavošana ir izaicinājums radošuma, garšas un uzturvielu līdzsvara ziņā, tai nevajadzētu būt tikai centieniem atdarināt gaļas ēdienus.

Augu izcelsmes ēdienu gatavošana var izrādīties arī ienesīgāka nekā gaļas ēdienu. Dārzeņi un augļi, pat vietējie un bioloģiskie, būs salīdzinoši lētāki nekā gaļa no augstas kvalitātes saimniecībām. Piemēram, burgera ar dārzeņu kotleti pagatavošana būs līdz pat 20–30% lētāka nekā tā gaļas līdzinieka radīšana. Pateicoties tam, restorānu īpašnieki var ēdienam uzlikt lielāku uzcenojumu un palielināt ienākumus vai piedāvāt šo ēdienu viesiem par zemāku cenu, tādējādi gūstot cenas priekšrocību pār konkurentiem. Vērts atcerēties, ka viesu ieskatā dārzeņi nenozīmē lētāk, un par dārzeņu ēdienu viņi ir gatavi maksāt vismaz tikpat daudz, cik par gaļas ēdienu.

Dārzeņi nozīmē dažādību

Dārzeņu ēdienu ēdienkarti var bieži mainīt un variēt atkarībā no sezonas un pieejamākajiem dārzeņiem un augļiem. Šāda sezonāla ēdienkarte neliks viesiem garlaikoties ierastā piedāvājuma dēļ, un vienmēr piedāvās iespēju izmēģināt ko jaunu. Plašais produktu klāsts šajā segmentā padara to iespējamu.

Atcerieties: restorāns var tikai iegūt, ieviešot savā piedāvājumā augu izcelsmes ēdienus!